Міжнародний комерційний арбітражний суд при Торгово-промисловій палаті України (ІСАС) здійснює адміністрування арбітражних справ у відповідності до Регламенту ІСАС (зі змінами, що набрали чинності з 1 листопада 2020 року) та кращих арбітражних практик.
Разом з тим, у зв’язку із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID -19 на території України та в світі, а також виходячи з необхідності дотримання балансу захисту прав та інтересів учасників арбітражного розгляду, їх безпеки, безпеки арбітрів та працівників ІСАС, повідомляємо наступне.
І. Документообіг
Документи, у тому числі позовні заяви, направлені поштою, реєструватимуться у звичайному режимі в день їх отримання.
Документи у паперовій формі приймаються з 10:00 до 16:00 на рецепції Торгово-промислової палати України та реєструватимуться в день їх отримання без проставлення штампу реєстрації вхідної кореспонденції на копії відправника.
Щопонеділка з 10:00 до 16:00 працівники ІСАС прийматимуть позовні заяви особисто.
Усі документи по можливості мають надсилатися електронною поштою на [email protected].
Секретаріат, як і раніше, забезпечує своєчасне надсилання сторонам усіх документів у справах відповідно до статті 11 Регламенту ІСАС.
ІІ. Арбітражний розгляд
ІСАС рекомендує складам арбітражу організовувати процес арбітражного розгляду та вживати заходи для своєчасного розгляду справи з урахуванням процесуальних строків, встановлених Регламентом ІСАС. У свою чергу, сторони та їхні представники повинні діяти таким чином, щоб арбітражний розгляд був швидким та економним, не допускаючи зловживання процесуальними правами. Наскільки це можливо, з урахуванням оцінки виконуваності винесених арбітражних рішень, доцільно переводити арбітраж у повністю цифрове середовище, використовуючи засоби відео-конференц-зв’язку.
З цією метою, зокрема:
- З урахуванням зведення до розумного мінімуму особистих контактів актуальним є розширення, по можливості, дистанційної взаємодії складу Арбітражного суду між собою та зі сторонами справи із застосуванням теле-, відео- конференц-зв’язку, а також рекомендується використовувати можливість делегування голові складу Арбітражного суду відповідних повноважень по вирішенню процедурних питань арбітражного розгляду у випадках, передбачених Регламентом ІСАС.
- Рекомендується складам Арбітражного суду більш активно використовувати стадію підготовки справи до розгляду, зокрема якщо це необхідно для забезпечення ефективної організації арбітражного розгляду:
- проводити організаційні наради в режимі відео- або телефонної конференції при наявності технічних можливостей у всіх учасників наради;
- встановлювати процесуальні графіки розгляду справ із урахування ситуації, що склалася, та позиції сторін.
ІІІ. Усні слухання
Рекомендується з урахуванням обставин справи використовувати:
- Передбачену частиною другою статті 47 Регламенту ІСАС можливість проведення усного слухання із застосуванням систем відео-конференц-зв’язку. Звертаємо увагу, що сторона не пізніше ніж за 10 днів до дати усного слухання може подати складу Арбітражного суду клопотання про участь в усному слуханні з використанням систем відео-конференц-зв’язку. У такому випадку клопотання розглядається складом Арбітражного суду з урахуванням обставин справи і думки іншої сторони. У разі задоволення такого клопотання сторона бере участь в усному слуханні в режимі відеоконференції поза межами приміщення МКАС із використанням власних технічних засобів та електронного цифрового підпису або за допомогою іншого способу ідентифікації сторони, який є прийнятним для складу Арбітражного суду. Ризики технічної неможливості участі у відеоконференції поза межами приміщення МКАС, переривання зв’язку тощо несе учасник справи, який подав відповідне клопотання.
- Розгляд справи на підставі письмових матеріалів без проведення усного слухання відповідно до статті 46 Регламенту ІСАС;
- Слухання справи за відсутності сторони відповідно до частини п’ятої статті 47 Регламенту ІСАС.
Обравши один із вищезазначених варіантів, зверніться до ІСАС з відповідним клопотанням.
Голова ІСАС, його заступники і Секретаріат завжди готові надавати максимальну підтримку та сприяння як арбітрам, так і користувачам наших послуг.
В разі виникнення питань Секретаріат ICAC залишається з Вами на зв’язку за телефонами: +380 44 586-51-87 або +380 67 239-56-77.