За ініціативи видання «Юридична практика» вперше в історії українського арбітражу було проведено дослідження якості арбітражних послуг в Україні.
Про дослідження
Респонденти дослідження – репрезентативна вибірка представників бізнесу та юридичних фірм – тобто реальні та потенційні користувачі арбітражних послуг.
Прогнозовано в дослідження увійшли питання щодо діяльності Міжнародного комерційного арбітражного суду при Торгово-промисловій палаті України (ІСАС), як однієї з двох постійно діючих арбітражних інституцій.
Перейдемо до результатів
Приємно вразили результати дослідження в частині оцінки респондентами якості діяльності Міжнародного комерційного арбітражного суду при Торгово-промисловій палаті України (ІСАС). 88% опитаних в цілому задоволені якістю послуг ІСАС, 64% респондентів основною перевагою вітчизняної арбітражної інституції у порівнянні з іноземними вважають краще співвідношення ціни та якості наданих арбітражних послуг.
Дослідження якості арбітражних послуг показало об’єктивний зріз думок користувачів таких послуг і може бути підґрунтям для визначення доцільності реформування сфери міжнародного комерційного арбітражу в України. У цьому контексті показовими є результати ще одного блоку опитування, у якому і бізнес, і юридичний ринок переважною більшістю голосів висловилися за недоцільність створення в Україні нових спеціалізованих судів, зокрема, інвестиційного суду, а також за недоцільність створення в України нових постійно діючих арбітражних інституцій.
Натомість, респонденти одноголосно підтримали надання ІСАС можливості розгляду інвестиційних спорів та впровадження медіації міжнародних комерційних спорів.
Перше, але не останнє
Редакція ЮП планує зробити дослідження якості арбітражних послуг в Україні регулярним інформаційно-аналітичним продуктом, що слугуватиме дороговказом як для ІСАС та UMAC у визначенні напрямів вдосконалення своєї діяльності, так і для визначення пріоритетів розвитку практики міжнародного арбітражу у юридичних фірмах.